Kategorija

Posao

Kategorija

Malo je poduzetnika uspješno bez prepune košare samopouzdanja. Unatoč svemu, poduzetnici, kako mladi, tako i stariji i iskusni, imaju svoje loše trenutke, sate, dane, mjesece ili čak godine kada im nedostaje samopouzdanja za suočavanje sa svim poslovnim izazovima. Nitko nije imun na uspone i padove u poslu. Čak i ako neuspjeli posao ugrozi vaše samopouzdanje, ne biste smjeli dopustiti da to utječe na vaše poslovne odluke.

Svatko od nas s vremena na vrijeme posumnja u svoje sposobnosti, ali kako otkloniti te sumnje i strahove? Neki stručnjaci kažu da je najbolji način da realno procijenite svoju trenutnu situaciju te svoje sposobnosti i slabosti. Donosimo vam nekoliko savjeta za bolje samopouzdanje u poslu.

Priprema

Najbolji način za povećanje samopouzdanja je uložiti puno truda, energije i marljivo raditi – najgore je odustati jer niste dovoljno dobri za neku stvar ili nemate dovoljno znanja i iskustva. Iznad svega, vježba je najvažnija. Ako se bojite javnog nastupa ili pregovora sa zahtjevnim klijentom, vrijeme je da počnete uvježbavati taj proces.

Ulaganje truda
Najbolji način da povećate svoje samopouzdanje je uložen.

U početku vježbajte u okruženju u kojem se osjećate opušteno, jer je važno ispraviti sve greške i tako napredovati i steći samopouzdanje. Prije glavne prezentacije ponovite cijelo predavanje ili govor nekoliko puta, napravite „generalku“ prije otvaranja trgovine i sl.

Ne budite preskromni

Sposobnost prepoznavanja neznanja i bespomoćnosti je pozitivna stvar, ali ne smijete dopustiti da vas to sputava. Mnogo puta ljudi postanu preskromni, što nikako nije dobro za posao.

Kada poduzetnik shvati svoje sposobnosti, prestaje se zamarati okolinom i nije ga briga što drugi misle. Tada se obraća pozornost na njegove kvalitete, na ono što može postići i čime može doprinijeti poslu.

Pitajte za mišljenje

Istina je da se ne biste uvijek trebali oslanjati na tuđa mišljenja, ali drugo mišljenje je važno s vremena na vrijeme – samo kako biste bili sigurni da ste na pravom putu. Promatrači često mogu bolje sagledati situaciju i dati vam koristan savjet.

U svakom slučaju, nije važno kome se obraćate. Odaberite nekoga kome je stalo do vas i vašeg uspjeha i kome vjerujete da će vam dati iskreno mišljenje i koristan savjet.

Riskirajte

Mnogi ljudi ne znaju za što su sposobni dok ne započnu, stoga nemojte oklijevati. Bez rizika nema profita. Prihvatite nove izazove! Isprobajte stvari za koje mislite da niste sposobni – čak i neuspjeh može biti koristan za stjecanje samopouzdanja. Naravno, osjećaj kada shvatite da u nečemu niste dobri nije ugodan, ali postati bolji znači učiti na vlastitim greškama.

Važno je zapamtiti:

  • Budite iskreni prema sebi – realno procijenite svoje sposobnosti i priznajte što još morate naučiti.
  • Radite na stvarima za koje niste sigurni da ih možete riješiti.
  • Nemojte se ustručavati pitati za mišljenje nekoga kome vjerujete.
  • Ne brinite previše o tome što drugi ljudi misle.
  • Nikada se nemojte bojati novih izazova.
  • Ne brinite previše o stvarima koje ne možete učiniti, radije razmišljajte o stvarima koje možete učiniti.

Najuspješnije tvrtke najčešće su one koje svojim zaposlenicima pružaju ugodnu radnu atmosferu i unutar kojih je komunikacija dobro razvijena i aktivna. Koliko god Vaš proizvod bio genijalan, on neće održati tvrtku živom ako ljudi koji rade u njoj nisu usklađeni. Jednako kao što postoje neka generalna pravila za komunikaciju s ljudima u privatnom kontekstu, postoje i u poslovnom svijetu.

Koji su tipovi poslovne komunikacije?

1. Komunikacija u kojoj informacija dolazi od podređenog u obliku ankete, povratnih informacija, sažetaka i dojmova. Na ovaj način nadređeni dobivaju uvid u sam posao, a oni koji ispunjavaju ankete dobivaju priliku izraziti se i napomenuti što ih smeta, što bi trebalo poboljšati ili pohvaliti nešto što smatraju vrijednim.

2. Komunikacija u kojoj nadređeni šalje informacije putem elektroničke pošte, usmeno ili na bilo koji drugi način te njome izražava neke buduće ciljeve, zahtjeve i što se očekuje od zaposlenih. Time se jasno određuju granice i mogućnost čime nestaje mjesta za nesporazum i zagarantirana je bolja suradnja.

3. Možda najbitniji tip komunikaciji je onaj između kolega na istim ili sličnim položajima – uvelike utječe na radnu atmosferu, produktivnost svakog pojedinca i djelotvornost određenog odjela. Neka su poduzeća uvela mobilne aplikacije preko kojih mogu komunicirati samo zaposlenici tih firmi i na taj način su dodatno spojila ljude.

Zašto je komunikacija unutar poduzeća bitna?

Istraživanja su pokazala kako je puno manje vjerojatno da će zaposlenici koji aktivno komuniciraju s kolegama i nadređenima  napustiti tvrtku od onih koji se drže po strani. Komunikacija unutar poduzeća od iznimne je važnosti jer omogućava povratne informacije zaposlenih, ali i jasan prijenos ideja i planova nadređenih. Osim toga, što su ljudi više uključeni u rad tvrtke, osjećat će se bitnijima i bit će im lakše raditi.

1. Sprečava svađe

Ako se nezadovoljstvo izrazi na vrijeme i na zdrav način u obliku otvorene komunikacije moguće je spriječiti buduće svađe. Puno je lakše izbjeći nesuglasice nastale zbog nesporazuma ako se o svemu otvoreno raspravlja i jasna je raspodjela posla. Ako unatoč komunikaciji dolazi do problema, moguće je pohađati tečajeve poslovne komunikacije gdje se ljudi uče izraziti svoje želje i smetnje na profesionalan način.

2. Uključuje ljude

Pomoću spomenutih aplikacija i posebnih događaja za zaposlenike može se unaprijediti komunikacija među zaposlenicima što ih potiče da budu angažiraniji i sudjeluju u ostalim aktivnostima poduzeća. Isto tako, pružajući ljudima kanal za žalbe i pohvale, dajete im mogućnost da budu bolje povezani s kolegama i nadređenima.

3. Kreativnost i inovacija

Omogućite li zaposlenicima da komuniciraju međusobno, veća je vjerojatnost da će nastati neka nova ideja ili rješenje poslovnog problema kojeg se pojedinac sam ne bi sjetio. Ponekad ljudi koji nisu zaduženi za inovacije pomognu odgovornima da dođu do rješenja.

Komunikacija unutar poduzeća
Tvrtka treba omogućiti zaposlenicima da puno komuniciraju.

Sve u svemu, komunikacija unutar poduzeća ključna je za opstanak same firme te iako je potrebno uložiti trud da ona bude kvalitetna, dugoročno će se isplatiti jer će zaposlenici biti zadovoljni i njihov će se glas čuti, a nadređeni će moći jasno komunicirati s njima i reagirati na povratnu informaciju.

Ponovni početak može vas zastrašiti, pogotovo kada se tiče vaše karijere. Mnogima posao pomaže u definiranju osobnog uspjeha i može imati puno veze s vašom kvalitetom života.

Ako dobijete izvrstan posao, vaše novo putovanje može biti vrijedno. Ako odaberete pogrešan, tražit ćete još jedno rješenje prije nego što to shvatite. Ako želite maksimalno iskoristiti svoj novi početak, primijenite ovih sedam savjeta u praksi i započnite posao koji zaslužujete.

1. Pripremite se za razgovor o novom početku

Svaki poslodavac želi znati zašto tražite novi posao. U mnogim slučajevima nije dovoljno reći da ste osjećali da je vrijeme za promjenu. Iako je iskrenost važna u svakom intervjuu, ovom linijom morate koračati pažljivo i pravilno. Važno je razdvojiti svoj osobni i profesionalni život u potrazi za poslom, pogotovo jer se odnosi na vašu potrebu za promjenom karijere.

Na primjer, ne moraju nužno znati jeste li nedavno bili u centru za odvikavanje od droga. Ne morate otkriti da ste se borili protiv ovisnosti. To može utjecati na vaš profesionalni život, ali uglavnom je osobno i treba ostati izvan razgovora.

Umjesto toga, možete se usredotočiti na svoj cilj da pronađete zadovoljniju karijeru ili onu pomoću koje bolje možete iskoristiti vaše vještine.

2. Ostavite dobar prvi dojam

Izreka „Imate samo jednu priliku da ostavite dobar prvi dojam” vrijedi kada tražite posao, ali ne kad idete na razgovor.

Da biste stekli pravo na razgovor, vaš životopis ili prijava moraju se isticati. Ovo je vaš konačni prvi dojam. Doduše, vaš glas ostavlja prvi dojam tijekom telefonskog razgovora, a vaš izgled prvi dojam tijekom osobnog razgovora. Poslodavci u obzir uzimaju sve ove stvari prilikom utvrđivanja vaše prikladnosti za posao.

Neka lektor pregleda vaš životopis radi pogrešaka pri pisanju. Možete čak angažirati i profesionalca koji će vam pomoći u pisanju istog.

3. Iskoračite iz svoje komfort zone

Novi početak znači otvoriti se promjenama. Ako doista želite započeti iznova, morate shvatiti da ćete raditi stvari na isti način samo drugom mjestu. Izlazak izvan zone udobnosti izlaže vas novim ljudima, mjestima i načinima razmišljanja. To je jedini način da si omogućite novi početak.

4. Naučite novu vještinu

Novi početak znači raditi nešto drugačije. Razvijanje nove vještine može vam pomoći otkriti nove stvari o sebi i usmjeriti vas na sljedeći korak u vašem životu. Jednom kad razradite ideju kojim putem želite poći, uložite malo vremena u učenje pravih vještina koje će vam pomoći.

5. Vježbajte svoje komunikacijske vještine

Intervjui nisu samo odgovor na pitanja. Vaš je cilj tijekom razgovora natjerati poslodavca da prepozna kako ste vi najbolja osoba za taj posao. Da biste to učinili, potrebno vam je samopouzdanje i sposobnost da se prodate. Vježbajte ispred ogledala i obratite pažnju na govor tijela. Ustima biste mogli reći sve ispravne stvari, ali vaše tijelo to mora odražavati.

6. Izgradite povjerenje

Ponovni početak može vas nervirati i vaše će samopouzdanje biti na niskim razinama. Nedostatak samopouzdanja posljednje je što poslodavac želi vidjeti. Ako ne možete biti sigurni u sebe, neće vjerovati da ćete biti dovoljno sigurni da predstavljate njihovu tvrtku.

7. Ne žurite

Ne žurite i pronađite poslove koji su prikladni za vas i u kojima ćete uživati. Očaj često može dovesti do pritiska da se preuzme prvi posao koji se pojavi. Ne prihvaćajte posao koji će vas vratiti u istu situaciju iz koje pokušavate otići.

Pronadite posao
Ne žurite i pronađite poslove koji su prikladni za vas i u kojima ćete uživati.

Zapamtite, život je pun novih početaka. Ovo nije vaš prvi novi početak, a vjerojatno neće biti ni zadnji.

 

Neki od nas konačno su napustili 8-16 način rada, točnije napustili smo položaj zaposlenika i možda se odlučili na otvaranje vlastite tvrtke. Kad netko pokrene vlastitu tvrtku, to za sobom nosi mnoge prednosti, a jedna od njih je fleksibilno radno vrijeme (budući da ste vlasnik) i neograničen potencijal prihoda.

No, otvaranje tvrtke može biti prilično teško ako niste jako dobar vođa ili se možda ne osjećate dovoljno dobrim. U ovom ćemo članku navesti nekoliko savjeta o tome kako postati bolji vođa u svom poslovanju.

1. Razmislite o angažiranju savjetnika

Postoje neke ekonomske situacije u kojima morate zaposliti financijskog savjetnika, a možda ćete trebati i neku drugu vrstu savjetnika za neke druge probleme. Kao vođa svog poslovanja, postoje trenuci u kojima morate održati prezentaciju kako biste potaknuli investitora u ulaganja, ali to nije nimalo lak zadatak kada ste nervozni ili nemate iskustva u predstavljanju vlastite tvrtke.

Financijski savjetnik
U neki ekonomski situaciji dobro je zaposliti financijskog savjetnika.

Razmislite stoga o angažiranju savjetnika, jer vam oni mogu pomoći u pripremi prezentacije, govoreći vam što poboljšati i/ili dodati, te što može biti vrlo korisno tijekom same prezentacije.

2. Naučite nešto novo

Bez obzira na to koliko godina imate i koja je vaša pozicija, nikada nije kasno za naučiti nešto novo, a u poslu to uvijek dobro dođe. Na tržištu se trendovi svakodnevno mijenjaju, a poznavanje puno stvari pomoći će vam da razmišljate fleksibilno. Da i ne spominjemo da sa znanjem koje imate uvijek možete podučavati svoje podređene ili svoje zaposlenike, što će i njih učiniti upućenijima i stručnijima.

3. Uspostavite poslovne veze

Bez obzira na to koliko ste sramežljivi ili introvertirani, morate naučiti uspostavljati poslovne veze. Time ćete prošiti veze ljudi koje poznajete, što će povećati šanse za mnoge stvari.

Imati puno veza omogućit će vam razmjenu ideja, primanje povratnih informacija, osnivanje zajedničkih ulaganja, dogovaranje zajedničkog rada i još mnogo toga, zato poradite na svojim govorničkim vještinama i pobrinite se da upoznate što je moguće više ljudi.