Category

Slobodno vrijeme

Category

Pri čišćenju tijela naša jetra obavlja najveći posao, a povremeno zatreba i našu pomoć kako bi se taj posao temeljito obavio. Osim redovitog pijenja vode koja doprinosi boljoj probavi, dobrobiti i izgledu naše kože, potrebno je voditi brigu i o odgovarajućim hranjivim sastojcima koji će pročistiti i izbaciti toksine iz našeg tijela. Predstavljamo vam deset najboljih hranjivih sastojaka.

1. Zeleno lisnato povrće

U ovu kategoriju spadaju radič, kelj, poriluk, zelena salata, blitva i matovilac. Najbolji izbor bit će sirovo povrće, ali može se i kuhati na pari, jer ćemo na taj način sačuvati najviše hranjivih sastojaka. Budući da svi navedeni proizvodi sadrže puno klorofila koji se proizvodi samo u zelenim biljkama, na taj ćemo način ukloniti otrovne tvari iz tijela.

2. Limun

Budući da agrumi sadrže puno vitamina C koji otapa toksine, tijekom detoksikacije preporučuje se piti puno prirodne limunade.

Limun
Limun sadrži puno vitamina C koji otapa toksine.

Da bi učinak bio što korisniji, odričemo se šećera. Možete ga zamijeniti žličicom meda ili limunu dodati pola soka od naranče.

3. Potočarka (vodeni ili kineski špinat)

Bogata je vitaminima A, C i K, a sadrži puno luteina i zeaksantina, što je dobro za zdravlje očiju. Uz navedeno, potočarka ubrzava probavu. Dodajte je u salatu, juhu ili sendvič s integralnim brašnom. Bit će najbolje jesti je svježu, bez prekuhavanja.

4. Češnjak

Štiti tijelo od bakterija i virusa i sudjeluje u aktivaciji enzima koji pomažu jetri u detoksikaciji tijela. Češnjak se smatra prirodnim antibiotikom koji uspješno jača imunološki sustav, a učinkovit je i u liječenju infekcija herpes virusom. Sadrži više od dvjesto biološki aktivnih tvari, uključujući vitamine, minerale, aminokiseline i enzime.

5. Zeleni čaj

Osim što se smatra snažnim antioksidansom, zeleni čaj je i sjajni saveznik jetre. S ovom vrstom čaja ne bismo trebali pretjerivati, bit će dovoljno piti dvije do tri šalice dnevno.

Ako se redovito konzumira, sprečava razvoj raka, preventivno djeluje protiv kardiovaskularnih bolesti i potiče termogenezu, stoga je vrlo pogodan dodatak za gubitak suvišnih kilograma. Kaže se da je zeleni čaj 100 puta jači od vitamina C.

6. Brokula i kelj

Brokula jača imunološki sustav, sprečava kardiovaskularne bolesti i jača kosti. Sadrži vlakna, kalcij, vitamin C, beta-karoten i druge korisne vitamine i minerale, dok je kelj izvrstan izvor dijetalnih vlakana. Lako je probavljiv i ima nizak glikemijski indeks. Sadrži puno željeza, pa se preporučuje i za anemičare.

7. Sezam

Sezam je jedna od ‘detoksikacijskih’ namirnica koje su namijenjene detoksikaciji tijela. Smanjuje negativni utjecaj alkohola i drugih kemikalija na jetru. Može se dodavati salatama, kuhanom povrću ili mesu. Sadrži mnoge korisne esencijalne masne kiseline.

8. Zelje

Bogato je vitaminima i mineralima. Sadržaj vitamina C može se usporediti s količinom koja se nalazi u limunu. Kupus također sadrži željezo, sumpor, kalij, bakar, natrij, magnezij, vlakna, folnu kiselinu, tiamin i još mnogo toga.

Sprječava razvoj raka crijeva, ublažava uznemireni želudac i ublažava čir na želucu, poboljšava rad mozga, jača imunološki sustav, pomaže kod nesanice i ubrzava metabolizam.

9. Trputac

To je biljka bogata topivim vlaknima koja apsorbira toksine i kolesterol. Prirodni je laksativ koji će pomoći u čišćenju tijela, a u povijesti su se i listovi trputca stavljali na površinske rane, što bi trebalo ubrzati zacjeljivanje, a sirup od trputca preporučuje se i kod nadražujućeg kašlja.

10. Voće

Svako voće je bogato vitaminom C, antioksidantima i korisnim vlaknima, stoga se preporučuje da ga svakodnevno konzumiramo. Za osvježenje si priuštite čašu prirodnog soka od naranče, ananasa, kivija ili jabuke. Banana se također smatra popularnim voćem, ali sadrži puno šećera, stoga nemojte pretjerivati.

Djeca bi trebala težiti svakodnevnom sudjelovanju u barem jednom satu tjelesne aktivnosti srednjeg do jakog intenziteta. Potaknuti djecu da budu aktivna uz česte smetnje uzrokovane tehnologijom često može biti teško, čak i više ako dijete ima invaliditet.

Prednosti tjelesne aktivnosti

Tjelesna aktivnost je presudna za djetetovo zdravlje i dobrobit, a osim toga ima i drugih prednosti:

  • Može pomoći djetetu da se osjeća sigurnijim u samo sebe.
  • Može pomoći u održavanju djetetove težine.
  • Može poboljšati motoričke vještine, što će dovesti do lakšeg izvođenja određenih pokreta s kojima je ranije postojao problem.
  • Može poboljšati sudjelovanje u nastavi i u tjelesnim aktivnostima.
  • Može poboljšati raspoloženje.
  • Može poboljšati disanje.
  • Može poboljšati zdravlje kostiju, mišića i srca.
  • Može smanjiti rizik od padova i prijeloma.
  • Aktivne osobe s invaliditetom mogu smanjiti šanse za dobivanjem dekubitusa ili komplikacija s bubrezima, za razliku od onih koji ne sudjeluju u ikakvim tjelesnim aktivnostima.
  • Tjelesna aktivnost može pomoći djetetu ukoliko ono ima problema s ponašanjem.
  • Tjelesna aktivnost igra važnu ulogu u održavanju dobre kondicije i smanjuje šanse za cjeloživotno oboljenje i/ili druga zdravstvena stanja.

Prednosti i nedostaci tjelesnih aktivnosti

Korisnici ručnih invalidskih kolica često osjećaju bol oko ramena jer su ramena prirodno stvorena za kretanje, a ne za stalno podizanje i guranje velike težine! Svakodnevni život osobe koja koristi ručna invalidska kolica često uključuje puno guranja i dizanja; od guranja po čitav dan do podizanja i izlaska iz invalidskih kolica. To znači da svaka ozljeda ramena može ograničiti količinu stvari koje obično mogu učiniti za sebe.

Mnogo ozljeda može se dogoditi izvođenjem pokreta ramena za određeni zadatak koji je teško dovršiti. Na primjer, podizanje vrlo teškog predmeta preko glave ili opetovano izvođenje uobičajenih pokreta tako često da vam se zglob počne trošiti. Aktivnosti poput guranja invalidskih kolica na velike udaljenosti ili višekratnog ulaska i izlaska iz invalidskih kolica tijekom dana mogu prouzročiti ozljede od pretjerane upotrebe.

Vježbanje kroz sport izvrstan je način koji će vam pomoći ojačati mišiće vašeg djeteta. Ako njihovi mišići i zglobovi budu snažni, znači da će im biti najbolje šanse za samostalan život i da će uvelike poboljšati njihovo dobrobit.

Rizici neaktivnosti

Neučestvovanje u dovoljnoj tjelesnoj aktivnosti jedan je od najvećih čimbenika rizika za smrt širom svijeta. Pojedinci s invaliditetom imaju 3 puta veće šanse da imaju zdravstvenih problema nego pojedinci koji nemaju invaliditet. Ljudi koji su manje aktivni imaju 20-30% veći rizik od smrti u usporedbi s ljudima koji su aktivniji.

Tjelesna neaktivnost također može dovesti do umora i depresije, povećati težinu i postati ovisniji o drugima. Također povećava rizik od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2, visokog krvnog tlaka, moždanog udara, dekubitusa, slabijih kostiju, depresije i nekoliko karcinoma.

Zaključak

žTjelesna aktivnost izuzetno je važna za svakoga, a djeca s tjelesnim invaliditetom nisu iznimka. Nažalost, djeca s teškoćama u razvoju manje su aktivna od svojih vršnjaka, a stoga je poticanje njihovog sudjelovanja u sportskim i rekreacijskim aktivnostima presudno.