Category

Slobodno vrijeme

Category

Djeca bi trebala težiti svakodnevnom sudjelovanju u barem jednom satu tjelesne aktivnosti srednjeg do jakog intenziteta. Potaknuti djecu da budu aktivna uz česte smetnje uzrokovane tehnologijom često može biti teško, čak i više ako dijete ima invaliditet.

Prednosti tjelesne aktivnosti

Tjelesna aktivnost je presudna za djetetovo zdravlje i dobrobit, a osim toga ima i drugih prednosti:

  • Može pomoći djetetu da se osjeća sigurnijim u samo sebe.
  • Može pomoći u održavanju djetetove težine.
  • Može poboljšati motoričke vještine, što će dovesti do lakšeg izvođenja određenih pokreta s kojima je ranije postojao problem.
  • Može poboljšati sudjelovanje u nastavi i u tjelesnim aktivnostima.
  • Može poboljšati raspoloženje.
  • Može poboljšati disanje.
  • Može poboljšati zdravlje kostiju, mišića i srca.
  • Može smanjiti rizik od padova i prijeloma.
  • Aktivne osobe s invaliditetom mogu smanjiti šanse za dobivanjem dekubitusa ili komplikacija s bubrezima, za razliku od onih koji ne sudjeluju u ikakvim tjelesnim aktivnostima.
  • Tjelesna aktivnost može pomoći djetetu ukoliko ono ima problema s ponašanjem.
  • Tjelesna aktivnost igra važnu ulogu u održavanju dobre kondicije i smanjuje šanse za cjeloživotno oboljenje i/ili druga zdravstvena stanja.

Prednosti i nedostaci tjelesnih aktivnosti

Korisnici ručnih invalidskih kolica često osjećaju bol oko ramena jer su ramena prirodno stvorena za kretanje, a ne za stalno podizanje i guranje velike težine! Svakodnevni život osobe koja koristi ručna invalidska kolica često uključuje puno guranja i dizanja; od guranja po čitav dan do podizanja i izlaska iz invalidskih kolica. To znači da svaka ozljeda ramena može ograničiti količinu stvari koje obično mogu učiniti za sebe.

Mnogo ozljeda može se dogoditi izvođenjem pokreta ramena za određeni zadatak koji je teško dovršiti. Na primjer, podizanje vrlo teškog predmeta preko glave ili opetovano izvođenje uobičajenih pokreta tako često da vam se zglob počne trošiti. Aktivnosti poput guranja invalidskih kolica na velike udaljenosti ili višekratnog ulaska i izlaska iz invalidskih kolica tijekom dana mogu prouzročiti ozljede od pretjerane upotrebe.

Vježbanje kroz sport izvrstan je način koji će vam pomoći ojačati mišiće vašeg djeteta. Ako njihovi mišići i zglobovi budu snažni, znači da će im biti najbolje šanse za samostalan život i da će uvelike poboljšati njihovo dobrobit.

Rizici neaktivnosti

Neučestvovanje u dovoljnoj tjelesnoj aktivnosti jedan je od najvećih čimbenika rizika za smrt širom svijeta. Pojedinci s invaliditetom imaju 3 puta veće šanse da imaju zdravstvenih problema nego pojedinci koji nemaju invaliditet. Ljudi koji su manje aktivni imaju 20-30% veći rizik od smrti u usporedbi s ljudima koji su aktivniji.

Tjelesna neaktivnost također može dovesti do umora i depresije, povećati težinu i postati ovisniji o drugima. Također povećava rizik od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2, visokog krvnog tlaka, moždanog udara, dekubitusa, slabijih kostiju, depresije i nekoliko karcinoma.

Zaključak

žTjelesna aktivnost izuzetno je važna za svakoga, a djeca s tjelesnim invaliditetom nisu iznimka. Nažalost, djeca s teškoćama u razvoju manje su aktivna od svojih vršnjaka, a stoga je poticanje njihovog sudjelovanja u sportskim i rekreacijskim aktivnostima presudno.