Najuspješnije tvrtke najčešće su one koje svojim zaposlenicima pružaju ugodnu radnu atmosferu i unutar kojih je komunikacija dobro razvijena i aktivna. Koliko god Vaš proizvod bio genijalan, on neće održati tvrtku živom ako ljudi koji rade u njoj nisu usklađeni. Jednako kao što postoje neka generalna pravila za komunikaciju s ljudima u privatnom kontekstu, postoje i u poslovnom svijetu.

Koji su tipovi poslovne komunikacije?

1. Komunikacija u kojoj informacija dolazi od podređenog u obliku ankete, povratnih informacija, sažetaka i dojmova. Na ovaj način nadređeni dobivaju uvid u sam posao, a oni koji ispunjavaju ankete dobivaju priliku izraziti se i napomenuti što ih smeta, što bi trebalo poboljšati ili pohvaliti nešto što smatraju vrijednim.

2. Komunikacija u kojoj nadređeni šalje informacije putem elektroničke pošte, usmeno ili na bilo koji drugi način te njome izražava neke buduće ciljeve, zahtjeve i što se očekuje od zaposlenih. Time se jasno određuju granice i mogućnost čime nestaje mjesta za nesporazum i zagarantirana je bolja suradnja.

3. Možda najbitniji tip komunikaciji je onaj između kolega na istim ili sličnim položajima – uvelike utječe na radnu atmosferu, produktivnost svakog pojedinca i djelotvornost određenog odjela. Neka su poduzeća uvela mobilne aplikacije preko kojih mogu komunicirati samo zaposlenici tih firmi i na taj način su dodatno spojila ljude.

Zašto je komunikacija unutar poduzeća bitna?

Istraživanja su pokazala kako je puno manje vjerojatno da će zaposlenici koji aktivno komuniciraju s kolegama i nadređenima  napustiti tvrtku od onih koji se drže po strani. Komunikacija unutar poduzeća od iznimne je važnosti jer omogućava povratne informacije zaposlenih, ali i jasan prijenos ideja i planova nadređenih. Osim toga, što su ljudi više uključeni u rad tvrtke, osjećat će se bitnijima i bit će im lakše raditi.

1. Sprečava svađe

Ako se nezadovoljstvo izrazi na vrijeme i na zdrav način u obliku otvorene komunikacije moguće je spriječiti buduće svađe. Puno je lakše izbjeći nesuglasice nastale zbog nesporazuma ako se o svemu otvoreno raspravlja i jasna je raspodjela posla. Ako unatoč komunikaciji dolazi do problema, moguće je pohađati tečajeve poslovne komunikacije gdje se ljudi uče izraziti svoje želje i smetnje na profesionalan način.

2. Uključuje ljude

Pomoću spomenutih aplikacija i posebnih događaja za zaposlenike može se unaprijediti komunikacija među zaposlenicima što ih potiče da budu angažiraniji i sudjeluju u ostalim aktivnostima poduzeća. Isto tako, pružajući ljudima kanal za žalbe i pohvale, dajete im mogućnost da budu bolje povezani s kolegama i nadređenima.

3. Kreativnost i inovacija

Omogućite li zaposlenicima da komuniciraju međusobno, veća je vjerojatnost da će nastati neka nova ideja ili rješenje poslovnog problema kojeg se pojedinac sam ne bi sjetio. Ponekad ljudi koji nisu zaduženi za inovacije pomognu odgovornima da dođu do rješenja.

Komunikacija unutar poduzeća
Tvrtka treba omogućiti zaposlenicima da puno komuniciraju.

Sve u svemu, komunikacija unutar poduzeća ključna je za opstanak same firme te iako je potrebno uložiti trud da ona bude kvalitetna, dugoročno će se isplatiti jer će zaposlenici biti zadovoljni i njihov će se glas čuti, a nadređeni će moći jasno komunicirati s njima i reagirati na povratnu informaciju.

Komentari su zatvoreni.