Kategorija

Zdravlje i ljepota

Kategorija

Pri čišćenju tijela naša jetra obavlja najveći posao, a povremeno zatreba i našu pomoć kako bi se taj posao temeljito obavio. Osim redovitog pijenja vode koja doprinosi boljoj probavi, dobrobiti i izgledu naše kože, potrebno je voditi brigu i o odgovarajućim hranjivim sastojcima koji će pročistiti i izbaciti toksine iz našeg tijela. Predstavljamo vam deset najboljih hranjivih sastojaka.

1. Zeleno lisnato povrće

U ovu kategoriju spadaju radič, kelj, poriluk, zelena salata, blitva i matovilac. Najbolji izbor bit će sirovo povrće, ali može se i kuhati na pari, jer ćemo na taj način sačuvati najviše hranjivih sastojaka. Budući da svi navedeni proizvodi sadrže puno klorofila koji se proizvodi samo u zelenim biljkama, na taj ćemo način ukloniti otrovne tvari iz tijela.

2. Limun

Budući da agrumi sadrže puno vitamina C koji otapa toksine, tijekom detoksikacije preporučuje se piti puno prirodne limunade.

Limun
Limun sadrži puno vitamina C koji otapa toksine.

Da bi učinak bio što korisniji, odričemo se šećera. Možete ga zamijeniti žličicom meda ili limunu dodati pola soka od naranče.

3. Potočarka (vodeni ili kineski špinat)

Bogata je vitaminima A, C i K, a sadrži puno luteina i zeaksantina, što je dobro za zdravlje očiju. Uz navedeno, potočarka ubrzava probavu. Dodajte je u salatu, juhu ili sendvič s integralnim brašnom. Bit će najbolje jesti je svježu, bez prekuhavanja.

4. Češnjak

Štiti tijelo od bakterija i virusa i sudjeluje u aktivaciji enzima koji pomažu jetri u detoksikaciji tijela. Češnjak se smatra prirodnim antibiotikom koji uspješno jača imunološki sustav, a učinkovit je i u liječenju infekcija herpes virusom. Sadrži više od dvjesto biološki aktivnih tvari, uključujući vitamine, minerale, aminokiseline i enzime.

5. Zeleni čaj

Osim što se smatra snažnim antioksidansom, zeleni čaj je i sjajni saveznik jetre. S ovom vrstom čaja ne bismo trebali pretjerivati, bit će dovoljno piti dvije do tri šalice dnevno.

Ako se redovito konzumira, sprečava razvoj raka, preventivno djeluje protiv kardiovaskularnih bolesti i potiče termogenezu, stoga je vrlo pogodan dodatak za gubitak suvišnih kilograma. Kaže se da je zeleni čaj 100 puta jači od vitamina C.

6. Brokula i kelj

Brokula jača imunološki sustav, sprečava kardiovaskularne bolesti i jača kosti. Sadrži vlakna, kalcij, vitamin C, beta-karoten i druge korisne vitamine i minerale, dok je kelj izvrstan izvor dijetalnih vlakana. Lako je probavljiv i ima nizak glikemijski indeks. Sadrži puno željeza, pa se preporučuje i za anemičare.

7. Sezam

Sezam je jedna od ‘detoksikacijskih’ namirnica koje su namijenjene detoksikaciji tijela. Smanjuje negativni utjecaj alkohola i drugih kemikalija na jetru. Može se dodavati salatama, kuhanom povrću ili mesu. Sadrži mnoge korisne esencijalne masne kiseline.

8. Zelje

Bogato je vitaminima i mineralima. Sadržaj vitamina C može se usporediti s količinom koja se nalazi u limunu. Kupus također sadrži željezo, sumpor, kalij, bakar, natrij, magnezij, vlakna, folnu kiselinu, tiamin i još mnogo toga.

Sprječava razvoj raka crijeva, ublažava uznemireni želudac i ublažava čir na želucu, poboljšava rad mozga, jača imunološki sustav, pomaže kod nesanice i ubrzava metabolizam.

9. Trputac

To je biljka bogata topivim vlaknima koja apsorbira toksine i kolesterol. Prirodni je laksativ koji će pomoći u čišćenju tijela, a u povijesti su se i listovi trputca stavljali na površinske rane, što bi trebalo ubrzati zacjeljivanje, a sirup od trputca preporučuje se i kod nadražujućeg kašlja.

10. Voće

Svako voće je bogato vitaminom C, antioksidantima i korisnim vlaknima, stoga se preporučuje da ga svakodnevno konzumiramo. Za osvježenje si priuštite čašu prirodnog soka od naranče, ananasa, kivija ili jabuke. Banana se također smatra popularnim voćem, ali sadrži puno šećera, stoga nemojte pretjerivati.

Nije tajna da su vitamini vrlo važni ako želimo da naša koža bude njegovana, zdrava i mladolika. Jedan od tih vitamina je i vitamin D, koji se ne smije zanemariti kod njege kože. Izvrstan je antioksidans koji štiti od slobodnih radikala i pomaže u ublažavanju nadražene kože i upala. U nastavku otkrivamo koji su znakovi da nam nedostaje ovog vitamina.

Brojne studije pokazale su da vitamin D djelotvorno smanjuje probleme s aknama, osjetljivom kožom i dermatitisom, ali savjetuje se i razgovor s liječnikom prije nego što krenete u liječenje kože. I danas ga znanstvenici smatraju više hormonom nego vitaminom, uglavnom zato što ga sami stvaramo kada smo izloženi sunčevim zrakama.

A budući da ih je u hladnijoj polovici godine znatno manje nego u ljetnim mjesecima, lako se dogodi pomanjkanje. Vitamin D ima velik utjecaj na našu ukupnu dobrobit, a potreban nam je i za zdravu i blistavu kožu. Inače se mogu uočiti sljedeći znakovi.

1. Koža bez sjaja

Kao i svi drugi organi u tijelu, i koži su potrebni vitamini, a jedan od njih je vitamin D. On nastaje u koži kada je izložena UV svjetlu, a sunčevu svjetlost također mogu nadomjestiti prehrana i dodaci prehrani. Jedan od znakova da tijelu nedostaje vitamina D je koža bez sjaja. Ten postaje gotovo blago sivkast, mogu se pojaviti podočnjaci ispod očiju, a moguće su i kožne bolesti. Da biste omogućili obnavljanju stanica kože, opskrbite ih dovoljnom količinom vitamina D.

2. Znojenje

Pretjerano znojenje po cijelom tijelu, ne samo na licu, također može biti znak nedostatka vitamina D. Kao rezultat, koža postaje suha i nadražena, a postoji i šansa za razvoj akni.

3. Suha koža

Jedan od upozoravajućih znakova nedostatka vitamina D na koži je suha koža koja se može pojaviti po cijelom licu ili samo na područjima poput obraza, brade i čela. U nekim težim slučajevima, osobe s nedostatkom vitamina mogu razviti i ekcem, za koji se smatra da je uzrokovan disfunkcijom imunološkog sustava.

Zimi usne također mogu ispucati. “Ako imate suhu kožu, to može biti uzrokovano nedostatkom vitamina A, a drugi vitamini i minerali, posebno vitamin B, C, D, E, folna kiselina i drugi, također su važni i imaju utjecaj na suhu kožu”.

4. Akne

Vitamin D može pomoći u smanjenju upala na koži, poput akni ili rozaceje, a to također pomaže u ukupnom zdravlju kože. Dakle, ako često imate problema s aknama, možete se pokušati boriti protiv njih vitaminom D.

5. Bore

Vitamin D djeluje kao antioksidans, što znači da može pomoći u borbi protiv bora. Pomaže tijelu u borbi protiv slobodnih radikala koji uzrokuju bore na koži i opće propadanje kože koje dolazi s godinama. Nedostatak vitalnih izvora vitamina D mogao bi značiti da su bore vidljivije i izraženije, a nedostatak vitamina D također može značiti da se nove bore stvaraju puno brže.

Svakodnevno to čujemo, stres je vodeći čimbenik bolesti u tijelu…koža se po tome nimalo ne razlikuje. Kao naš najveći organ, najvažnije je da naučimo kako držati štetu pod kontrolom tijekom vremena tjeskobe i depresije, posebno ako je vaše lice mjesto koje pokazuje posljedice stresa.

1. Bore

Primjećujete li više tankih linija na koži i gubitak njene elastičnosti? Stres možda utječe na razine vaših hormona. Kortizol, hormon koji se oslobađa kao odgovor na stres, prirodni je neprijatelj kolagena, razbijajući vezivno tkivo koje kožu održava zategnutom i čvrstom. No, osim oštećenja kolagena, tjeskoba i stres mogu nas tjerati na izražavanje određenih izraza lica, poput nabora na bradi, što posljedično na tim područjima dovodi do nastanka bora.

Bore
Kortizol prirodni je neprijatelj kolagena.

Rješenje: Postanite svjesni izraza na svom licu u trenucima stresa. Duboko udahnite i dok izdišete, vizualizirajte kako vam je lice opušteno i glatko. Meditacija je također korisna, čak i ako imate samo nekoliko trenutaka. Preuzmite aplikaciju za meditaciju na svoj mobilni uređaj kako ne biste imali opravdanje za brz trenutak spokoja.

Nedostatak hidratacije obično je glavni krivac za postanak bora, zato pripazite da svakodnevno unosite najmanje 8 čaša vode kako biste spriječili isušivanje kože i uklonili toksine. Za brzu hidrataciju, upotrijebite serum koji sadrži hijaluronsku kiselinu, sastojak koji se prirodno javlja u tijeku i u sebi sadrži do 1000 puta svoju težinu u vodi. Čak i izvlači vlagu iz zraka u kožu, trenutno hidratizirajući i ostavljajući prekrasan sjaj.

2. Podočnjaci

Sutrašnji popis obaveza može vam okupirati misli i spriječiti vas da se dovoljno naspavate. To može uzrokovati nakupljanje tekućine ispod donjih kapaka, što će ujutro izgledati kao napuhani jastučići. Spavači na trbuhu, za vas loše vijesti: Zbog gravitacije možete očekivati da će vaši podočnjaci biti puno gori.

Rješenje: Spavajte najmanje osam sati. Budući da svjetlost sa zaslona vašem pametnog telefona simulira sunčevu svjetlost, isključite sve elektronske uređaje sat vremena prije odlaska na spavanje. Iskoristite tu stanku za uživanje u šalici čaja od kamilice ili bilo kojem toplom napitku bez kofeina koji će vam pomoći da se smirite i opustite prije spavanja. Ako je ujutro i dalje budite podbuhlih očiju, stavite stražnju stranu hladne žlice (nakon što ste ju držali u hladnjaku) na područje oko podočnjaka i masirajte od unutrašnjeg dijela (kod nosa) do vanjskog kako biste potaknuli drenažu tekućine.